Online Eğitim

İleri Arayüz Tasarımı Eğitimi

İleri Seviye
14 Ders Saati
7 Hafta
Proje Yapımı
Eğitim Neleri İçeriyor
Eğitimde Neler Var?

UX Liderliğini içselleştirebilecek, “Tasarım ile Psikoloji” arasındaki eşsiz bağı öğrenebilecek, mobil kullanıcıların ihtiyaçlarını ve problemlerini derinlemesine anlayabilecek, son zamanlarda iyice trend haline gelen ses etkileşimi hakkında detaylara hakim olabilecek, herkes için erişilebilir tasarımların önemini kavrayabilecek; tasarım sistemlerinin neden gerekli olduğu sorusuna yanıt bulabilecek ve ileri seviye prototipleme ile daha etkili ve etkileşimli prototipleri keşfedeceksiniz.

UX ekip yönetiminde liderliğin yöneticilikten neden daha önemli olduğunu keşfedecek, Tasarım ve Psikoloji arasındaki birbirinden ayrılamayacak ilişkiye hakim olabilecek, mobil kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayabilecek ve problemleri için çözümler geliştirebilecek, Alexa, Google Voice, Siri vb. sesli komutlarla çalışan teknolojilerin ses arayüz tasarımlarının temel kavramlarını öğrenebilecek, herkes için erişebilir tasarımlar ortaya çıkarabilecek, tasarım sistemleri ve ileri seviye prototipleme konuları hakkında detaylı eğitimler ile eğitimlerde öğrendiğiniz bilgileri de pratik edebileceksiniz.

  • Tasarım süreçlerinde çalışan profesyoneller
  • Tasarım ekip yöneticileri
  • Deneyim ve ürün tasarımı süreçlerinde çalışanlar
  • İnovasyon ekiplerinde çalışanlar
  • İş analistleri
  • Ürün yöneticileri
  • Interdisipliner bir ekipte görev alan profesyoneller.

İyi kullanıcı deneyimi tasarımcıları ezber bilgilerden oluşan konfor alanlarından çıkıp deneyim oluşturma ile ilgili temel psikoloji bilgilerini doğru kullanabilenlerdir. Beynimiz  nasıl çalışıyor, nasıl karar veriyoruz. Psikoloji ve algı yöntemlerini tasarımlamıza nasıl ekleyeceğimizi öğreneceğiz.

  • Nöro-Tasarım (Neuro Design)
  • İkna Tasarımı (Persuasive Design)
  • Davranışsal Tasarım (Behavioral Design)
  • Öngörücü ve Duygusal Tasarım (Anticipatory & Emotion Design)

Bunlarla beraber insan algısına bağlı 20 civarı UX prensibinden bahsedeceğiz (Doherty Threshold, Fitt’s Law, Gestalt Prensipleri, Jacob’s Law vb.) Öğreneceğimiz bilgilerle bir tasarım çalışması yapacağız.

1. Hafta

Tasarım ve Psikoloji

  • Psikolojinin Kullanıcı Deneyimi Tasarımındaki Önemi ve Kullanım Alanları
  • Nöro Tasarım – Neuro Design
  • İnsan Beyninin Çalışma Prensipleri
  • Tasarımın Kimyası, Hormonlar, Stres ve Ödül
  • Somatik İmleçler
  • Bilişsel Yük (Cognative Load) Nedir?
  • Hızlı ve Yavaş Düşünme Modeli (Daniel Kahneman, Thinking Fast And Slow)
  • Nöro-tasarım ile Etkili Landing Page Tasarımı

İnsanlar Nasıl

  • Karar alıyor
  • Görüyor
  • Okuyor
  • Hatırlıyor
  • Motive Oluyor

Duygusal Tasarım (Emotional Design)

  • Duyguların karar verme üzerindeki etkisi
  • Preattentive Processing (Dikkat öncesi bilgi işleme)
  • Visual Attention Software ile ilk izlenim analizi
  • Duygusal tasarımın katmaları
  • Visceral (İç güdüsel)
  • Behavioral (Davranışsal)
  • Reflective (Yansıtıcı)
  • Renklerin duygusal tasarımda kullanımı
  • Mimetik arzu

İkna Tasarımı – Persuasive Design

  • İkna tasarımı nedir?
  • Fogg davranış modeli
  • İkna tasarımında kullanılan motivasyon yaratıcılar
  • Loss aversion (Kayıptan kaçınma)
  • Scarcity (Kıtlık)
  • Risk Aversion (Riskten kaçınma)
  • Social proof (Sosyal kanıt)
  • Reciprocity (Karşılıklılık)
  • Anchoring (Çıpalama)
  • Framing (Çerçeveleme)
  • Decoy Effect (Tuzak/Yem)



Davranışsal Tasarım – Behavioral Design

  • Davranışsal tasarım
  • Mental Model (Zihinsel model)
  • Cognative Bias (Bilişsel önyargı)
  • Tasarım çalışmalarını etkileyen bilişsel önyargıya bağlı UX prensipleri



Sezgisel – Heuristics

  • Aesthetic-Usability Etkisi
  • Fitt’s Kanunu
  • Goal Gradient Etkisi
  • Hick’s Kanunu
  • Jakob’s Kanunu



Gestalt Prensipleri
Bilişsel Önyargılar (Cognative Bias)

  • Peak
  • End kuralı
  • Serial Position Etkisi
  • Von Restorff Etkisi
  • Zeigarnik Etkisi‍
2. Hafta


Arayüz tasarımında görme zorlukları ve renk körlüğü çözümleri

  • Kontrast testi nedir nasıl yapılır?
  •  Renk körlüğü testi nasıl yapılır?
  • Erişilebilir grafikler, hata mesajları ve icon tasarlama

Tasarım Sistemleri (Design Systems) Nedir?

  • Tasarım sistem nedir, neden ve ne zaman ihtiyacımız var?
  • Tasarım  sistemi, Style Guide ve UI Kit arasındaki farklar
  • Atomik tasarım
  • Tipografi ölçekleme, tasarımda dikey ritim ve yatay ritimin önemi
  • Hard Grid, Soft Grid kullanımı
  • Tasarım sistemi mimarisi ve kendi sistemini oluşturma
  • Font scaling
  • Colors
  • Spacing
  • Components
  • Design Tokens
  • Documentation

Aktivite Tasarım Çalışması Revizyonu

  • Yapılan tasarım çalışmasının erişebilirlik ve Tasarım Sistemi yaklaşımı ile yeniden değerlendirilmesi ve revize edilmesi.
  • Konrast testleri
  • Renk körlüğü testi
  • İlk izlenim ve görsel dikkat testi
  • Grid ve kikey ritim değerlendirmesi
3. Hafta

Mobil Kullanıcı Deneyimi 

  • Mobil kullanıcı deneyimi prensipleri
  • Mobil web, hibrit ve native uygulama deneyimi
  • Web tasarımında Responsive vs. Mobile First
  • Mobil kullanımda bağlam
  • Mobil çağda bilişsel sürtünme
  • Cognitive Friction
  • Mobil kullanılabilirlik, ergonimi
  • Mobil kullanıcı arayüzü
  • Bileşenler ve Patternler
  • Mobil uygulamalar için kavramsal modelleme ve mental model
  • Mobil uygulamalarda bilgi mimarisi
  • Information Architecture
  • Navigasyon modelleri
  • Mobil uygulamalarda mikro oturumlar
  • Microsessoins
  • Mobilde tipografi kullanımı
  • Mobil uygulamalarda mikro etkileşimler
  • Microinteractions
  • Mobilde form tasarımı
  • Mobil deneyim metrikleri

Mobil Kullanıcı Deneyimi Vaka Çalışması

  • Monzo , Game Changer , Fintech Uygulamasının Vaka Analizinin Yapılması
4. Hafta

Ses Arayüz Tasarımı

  •  Ses etkileşim tasarımı (VID – Voice Interaction Design)  ve ses kullanıcı arayüzü (VUI – Voise User Interface) nedir?
  • Konuşma/Diyalog tasarımı
  • Conversational Design
  • Chatbot tasarım prensipleri
  • Sesli Arama ve Voice Bot cihazların gelişimi
  • Ses etkileşim tasarımı (VID – VUI) kullanım alanları

Ses Arayüzü Akış Kavramları ve Prensipleri

  •  Ses etkileşimi tasarlamak için gereken becerileri edinme
  • Ses arayüz tasarım prensipleri
  • VUI Persona oluşturma
  • Sample diyaloglar hazırlama
  • Hata yönetimi
  • Akış oluşturma
  • Konuşma devalılığını sağlama ve bağlamda kalma
  • Üç kuralı
  • The rule of three/Gail Jefferson
  • Örtük ve açık onaylama
  • Implicit/Explicit ConfirmationSes arayüzü akış kavramları
  • Intent
  • Utterance
  • SlotSes arayüzü etkileşim modeli
  • Ses için kullanım örneklerini değerlendirme
5. Hafta

Ses Arayüz Prototipleme Atölye Çalışması

  • Voiceflow ile Alexa için ses bir arayüz uygulama çalışması ve test edilmesi
  • Voiceflow ses prototip uygulaması arayüz tanıtımı
  • Doğrusal ve doğrusal olmayan diyalog akışları
  • Arayüz kutuları ve kullanım örnekleri oluşturma
  • Konuşma başlatma ve açılış biçimleri
  • Seçenek kutusu kullanımı
  • Slot ve Entity tanımlama
  • Prompt, Reprompt, multiple reprompt ve No Reply Response kullanımı
  • Command ve Flow kullanımı
  • İçiçe (Cascade) Flow kullanımı
  • Variables ve Conditions kullanımı
  • Ses yaklama ve random sonuç üretme
6. Hafta

Giyilebilir Teknojilerde Tasarım Prensipleri

  • Giyilebilir cihazların nasıl çalışır, hangi teknolojilere dayanır ve bu cihazların günlük yaşamımızdaki yeri ve önemi
  • Giyilebilir cihazların kullanıcı deneyimini nasıl etkiler, kullanıcı ihtiyaçlarına nasıl cevap verir
  • Kullanıcıların giyilebilir cihazlardan beklentisini anlama
  • Giyilebilir cihazların vücuda uyumu, ergonomik tasarım prensipleri
  • Giyilebilir cihazların ekran tasarımları, etkileşim yöntemleri ve kullanıcıyla iletişim kurma

Yapay Zekanin Kullanici Deneyiminde Etkili Kullanımı

  • Yapay zekanın kullanıcı deneyimi çalışmalarına etkisi
  • Doğru prompt oluşturma teknikleri
  • Kullanıcı etkileşimlerini iyileştirmek için yapay zekanın kullanımı
  • Yapay zeka ile akış oluşturma
  • Yapay zeka ile micro-copy ve CTA oluşturma
  • Yapay zeka ile tasarım sistemi içeriği oluşturma
  • Yapay zeka ile etkili araştırma ve analiz yapma
7. Hafta

UX Liderlik Modeli

  • UX Liderlik Modeli
  • Liderlik becerilerinizi geliştirmek için kullanılabilecek yöntem ve disiplinler
  • DesOp
  • Design Operations nedir?
  • Kurumlarda UX yönetimi ve organizasyon

Çevik Projelerde UX

  • Agile ve UX ilişkisi
  • Agile yönetiminde hayaller ve gerçekler
  • Çevik projelerde tasarımcı olarak karşılaştığımız sorunlar için araçlar ve çözümler
  • Projelerde UX etkinliğini sağlama
  • Etkinliğimizi artırmak için kullanabileceğimiz çerçeveler
  • Kullanıcı Deneyim Haritası (Customer Journey Map)

Kullanıcı Deneyimi Haritası Çalışması

8. Hafta
  • Proje sunumlarınızın yapılacağı hafta.

Güncel Eğitimlerimiz

Kullanıcı deneyimi tasarımının temel prensiplerini öğrenerek, kullanıyı öğreneceksiniz.

Kullanıcı deneyimi tasarımının temellerini anlayarak, ne zaman araştırma yapılması gerektiğini, kullanıcıları anlamanın neden önemli olduğunu ve kullanıcılar için nasıl empati oluşturulduğunu keşfedeceksiniz.

Kullanıcı deneyimi tasarımının temel prensiplerini öğrenerek, kullanıcıları anlamanın ve onlarla empati kurmanın önemini öğreneceksiniz.

Scroll to Top